"It doesn't matter how beautiful your theory is, it doesn't matter how smart you are. If it doesn't agree with experiment, it's wrong." Richard P. Feynman

Saturday, January 23, 2010

Climategate Inquiry May not be Whitewash after All!

James Delingpole of the Telegraph on the official Climategate inquiry:
The Commons Science and Technology Committee has launched an inquiry into “the unauthorised publication of data, emails and documents relating to the work of the Climatic Research Unit (CRU) at the University of East Anglia (UEA)” – ie Climategate. (hat tip R. Campbell; Platosays).         


On 1 December 2009 Phil Willis, Chairman of the Science and Technology Committee, wrote to Professor Edward Acton, Vice-Chancellor of UEA following the considerable press coverage of the data, emails and documents relating to the work of the Climatic Research Unit (CRU). The coverage alleged that data may have been manipulated or deleted in order to produce evidence on global warming. On 3 December the UEA announced an Independent Review into the allegations to be headed by Sir Muir Russell.


The Independent Review will:

1. Examine the hacked e-mail exchanges, other relevant e-mail exchanges and any other information held at CRU to determine whether there is any evidence of the manipulation or suppression of data which is at odds with acceptable scientific practice and may therefore call into question any of the research outcomes.


2. Review CRU’s policies and practices for acquiring, assembling, subjecting to peer review and disseminating data and research findings, and their compliance or otherwise with best scientific practice.


3. Review CRU’s compliance or otherwise with the University’s policies and practices regarding requests under the Freedom of Information Act (’the FOIA’) and the Environmental Information Regulations (’the EIR’) for the release of data.


4. Review and make recommendations as to the appropriate management, governance and security structures for CRU and the security, integrity and release of the data it holds .


But here’s the really surprising part: it’s planning to ask the right questions.






— What are the implications of the disclosures for the integrity of scientific research?


— Are the terms of reference and scope of the Independent Review announced on 3 December 2009 by UEA adequate (see below)?


— How independent are the other two international data sets?






This is very heartening news for taxpayers, rationalists, and everyone who believes in the integrity of the scientific process. More encouraging still is Bishop Hill’s suggestion that it might be used by climate realists in the US government to launch a pincer movement against the eco fascists in the Obama administration:






Joe Barton, the man behind the US Senate’s 2006 hearings on the Hockey Stick, has been stirring things up in Washington again:






Rep. Joe Barton (R-Texas) is pressing Energy Secretary Steven Chu for information about department ties to the U.K. climate institute at the center of the controversy over the infamous hacked climate science emails.






Barton, the top Republican on the Energy and Commerce Committee, and Rep. Greg Walden (R-Ore.) wrote to Chu Friday asking about DoE funding for projects connected to the Climatic Research Unit (CRU) at the University of East Anglia.






Observes the Bishop: Coming so soon after the announcement of the UK Parliamentary inquiry, one can’t help but wonder if the timing is entirely coincidental. Nevertheless, shedding sunlight on what has been going on is certainly no bad thing.

10 comments:


  1. إن تنظيف المنازل يعد بكل تأكيد من المهام الشاقة لكل من يريد أن يقوم بها، حيث يتطلب تنظيف المنزل الكثير من الصبر والجهد والوقت وغالباً ما ترتبط عملية تنظيف المنزل بإستخدام العديد من مواد التنظيف وعلى إختلاف أنواعها فهنالك (سائل تنظيف الأواني)، (صابون غسل الملابس)، (مواد تنظيف الأرضيات، وتلميع الزجاج)، والمبيض، والمعقم والقائمة تطول ومعها بالتأكيد تزداد التكاليف والمخاطر،حيت تكمن المشكلة في أن الكثيرين قد يظنون أن تلك العملية ستتطلب أن تفوح رائحة الكيماويات من جميع أرجاء المنزل (كرائحة المستشفيات) مثلاً وإلا سيكون غير نظيف إلا أن العكس صحيح،حيث يمكن لمنزلك أن يشع لمعاناً وذلك بإستخدام مواد موجودة مسبقاً في خزانة المطبخ. وسنعرض في هذا المقال الكثير من الحلول الغير تقليدية، حيث تجعل من تنظيف المنزل مهمة أسهل وأكثر أماناُ وبعيداً بقدر الإمكان عن إستخدام المنظفات الكيميائية الخطرة والمكلفة في ذات الوقت. شركات تنظيف المنازل بالرياض

    إستخدم البيكنغ صودا فى تنظيف المنزل:
    إن مادة البيكنغ صودا تملك خاصية ممتازة في القيام بفصل القاذورات من دون إتلاف الأسطح أو خدشها يتم تكوين المركب عن طريق صنع محلولاً مكوناً من 3 مقادير ماء دافئ فى مقابل مقدار واحد من البيكنغ صودا وإستخدميه لتنظيف البقع أينما وجدت في مطبخك مثلاً كبقع الفرن ويمكن أيضاً أن نصنع منظفاً للحمامات عن طريق إضافة البيكنغ صودا إلى سائل غسيل الأطباق حتى يتكون لديك معجون تنظيف وستذهلك النتيجة.
    شركات تنظيف البيوت بالرياض
    إستخدم الخل المخفف أوالليمون:
    إن الخل المخفف بالماء والليمون يمكن أن يعمل كمنظف ممتاز وكذلك مزيل رائحة ومعقم للعديد من البكتريا وحتى للتبييض (إلى حد ما) بدلاً من إستخدام الكلور ويمكنك صنع منظف للزجاج والمرايا والأسطح الخشبية اللامعة المطلية بإستخدام مزيج من الكميات المتساوية من الماء والخل.

    الكمية القليلة دائماً كافية:
    الخطأ الشائع الذي يقع فيه أغلب الناس هو أن يقوموا بشراء منظف أو أداة تنظيف لكل صغيرة وكبيرة في المنزل وينطبق هذا الأمر بالتحديد على مواد التنظيف الكيماوية كما سنجد أنها وحدها أصبحت عبئاً كبيراً بالنسبة لكي عند عملية تنظيم البيت وتنظيف المنزل وتكدست بحيث أنها أصبحت لها خزانة خاصة لأن خزانة المنظفات لا تكفي لتخزينها، يجب أم نحاول تقليل المواد التي نستخدمها في القيام بتنظيف المنزل إلى أقل حد ممكن وذلك سيوفر في ميزانية تنظيف المنزل وستحد من مشكلة عدم توفر مساحات التخزين وذلك عن طريق جعل لنفسك منظفاً أو بضع منظفات مثالية تستخدمها لكل أرجاء منزلك لتحل تلك المشكلة.

    تخصص الأدوات الخاصة للتنظيف:
    أيضاً كما ذكرنا في النقطة السابقة يجب أن يتم تحديد المواد والأدوات التي تريدها عند القيام بتنظيف المنزل وهذا يتطلب أن تقوم بتحديد عدة وأدوات للتنظيف تحملها أينما ذهبت بداخل منزلك أثناء تنظيف المنزل حيث أن تلك العدة يجب أن تحوي علي الأتي:
    أ-منظف خفيف ومتعدد الأغراض ويوضع في علبة بخاخ ويمكن صنعه بإستخدام ملعقتين كبيرتين من سائل غسيل الأواني+ كوبين من الماء.
    ب-منظف قوي ويصلح للقيام بإزالة البقع العنيدة ولإذابة الدهون والشحوم والجير والصدأ.
    ج- منظف للزجاج أو يمكنك إعداده بنفسك بإستخدام مقدارين متساويين من الماء والخل الأبيضويتم وضعه في علبة بخاخة.
    د- قفازات بلاستيكية سميكة وإسفنج وفرشاة تنظيف ومناشف.

    ReplyDelete
  2. من المعروف ان نظافة المنازل من بين اهم الخدمات الضرورية في التنظيف والترقية بمنازلنا الى مصاف المنازل العصرية والتي عرفت تنظيفا عصريا من شانه ان يوفر لساكنته ظروفا حياتية راقية ولابد من توفر هيئة تختص في المجال مع تقديم ضمانات متكاملة من شانه ان تجعل الافراد يضمنون نجاح خدمة التنظيف ولا حاجة للمزيد من ضياع الاموال عبر طلبات خدمة نظافة المنازل التي لا تلبي حاجياتهم ولا تتماشى مع رغباتهم لأن العديد من شركات تنظيف المنازل تسعى فقط الى عرض خدماتها عبر طرق ترويجية فحسب من اجل كسب المال فقط دون مراعاة الوازع الاخلاقي والضمير المهني الذي يحتم على مدراء مثل هاته الشركات ان يسعوا خلف ارضاء العملاء ليس اكثر من هذا عبر اتقان تنظيف المنازل . شركة نقل عفش بتبوك
    شركة كشف تسربات المياه بالاحساء
    شركة تنظيف بالاحساء
    شركة مكافحة حشرات بالاحساء
    شركة مكافحة حشرات بتبوك
    شركة تنظيف مجالس بالاحساء

    ReplyDelete
  3. والنظافة الان من الامور المهمة والاساسية فى حياة كل شخص ومعنا
    شركة تنظيف منازل بالجبيل هى شركة من اهم شركات التنظيف بالمنطقة وذلك لكونها تمتلك احدث المعدات الخاصة بالتنظيف وتتميز كذلك

    شركة تسليك مجارى بسيهات
    شركة تنظيف منازل بسيهات

    ReplyDelete